24 Aralık 2015 Perşembe

ÜLKER KARMEN ÇİKOLATA

Artık tarih olmuş çikolata markasıdır. Evet yanlış okumadınız; zira Karmen Çikolata artık Ülker tarafından üretilmemektedir. Bu satırların yazarı bunu çok acı bir şekilde anlamıştır.

Ülker'in en sevdiğim ürünü olan Karmen'i uzun zamandır yememiştim ve korkunç canım çekiyordu. Şok markette gördüm ve sevinerek birkaç tane aldım.

Eve geldim, mutlu mutlu açtım paketi ve...



Öncesi. Yaklaşık 25 yıl önceydi. Amcam hep aynı marka çikolatayı alırdı, dayım ve dahi babam da hep aynı markayı alırlardı bana. Ancak birgün, büyük dayım elinde altın gibi parıldayan bir paketle geldi eve ve... Yer yemez aşık oldum. Dışındaki nispeten sert kabuk dişlerin arasında müthiş bir kıtırdama ile kırılıyor ve içindeki muhteşem fındıklı kremayı serbest bırakıyordu.  Her bakkala gidişimde bulundukları rafa aç aç bakar olmuştum.

O kadar sevmiştim ki her istediğimde almıyordum. O özeldi, sadece özel zamanlarda alıp yiyordum. Onun dışında Tadelle ve Hobby yemeye devam ediyordum.

Bu böyle devam etti, ta ki liseye kadar. Liseden sonra yemelerim azaldı. Üniversite, sonrası derken nadiren yemeye  başladım. Ama yine de o hep özel kaldı, taa ki Şok marketten aldığım güne kadar.

Evet, paketi açar açmaz zaten bir gariplik, kalitesizlik dikkatimi çekti. Çikolata her zamankinden hafifti, ele alınca verdiği doluluk hissini vermiyordu.

Derken ısırma, çiğneme ve yutma...

Muazzam bir hayal kırıklığı. Sevdiğim çikolata resmen katledilmişti. ''Nasıl olur, Ülker nasıl bu kadar kalitesizleştirebilir bunu?'' diye diye paketi incelerken anladım.

Hiçbir yerinde 'Ülker'' yazmıyordu.

Şok Marketler Zinciri için üretilen lezzetsiz bir bardı sadece.

Çocukluğumun birbirinden tatlı anlarını başından savmıştı Ülker, her paketle bir kez daha iğfal edilmesine izin veriyordu ''Karmen'' adının.

5 yorum:

  1. Paketin hiç bir yerinde Ülker yazmıyor ama Ülker i de bünyesinde bulunduran yıldız holding in adı yazıyor kalitesizlik olayı da sadece karmende değil bütün çikolatalarda var artık en temel sebebi de pancar şekeri yerine glikoz şurubu kullanmaları

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende 3-4 yıldır görmüyorum bu karmeni çok severek yerdim tadı güzeldi artık üretilmiyor şimdi şokta karmen satılıyor ama aynı değil tamamen taklit ürünü mağazaya özel gibi görünüyor , ülker isim hakkını satmış ..

      Sil
  3. Tamamen hayal kırıklığı yaşadım o güzelim cikolata nerdeee bu nerde

    YanıtlaSil
  4. karmen ve dido da benım cocuklugumun cıkolataları,panda dondurma....cok severdım.Hıcbırınde eskı tadı yakalayamıyorum...cocuklugun verdıgı agız tadı mı aclık ıstek anı mı yoksa o zamanin kalıte mı buna neden bılemıyorum.Mesela anneannemın yaptıgı corbayı da ne annem ne teyzem ne yengem aynı malzemelerle yapamıyor aynı tadı yakalamıyorum..

    YanıtlaSil